Saturday, February 10, 2024

Čo v 2024?

Áno tento blog nie je úplne mŕtvy a áno už sme v druhom mesiaci 2024. Ako prvý príspevok po dlhšej dobe som chcel sa obzrieť za mojím herným 2023 a pozrieť sa do 2024, – čo ma bavilo, čo nie, čo sa (ne) podarilo a na, čo sa teším. A tedaaa...

Retrospektíva

V uplynulom roku som sa ponoril do viacerých herných nápadov. Najväčším bol nápad na kampaň Na brehu rebélie a všetko s ňou spojené – budovanie sveta, úpravy pravidiel, kreslenie máp a podobne. Bola to vec, ktorá ma nesmierne bavila, no vzhľadom na niektoré nečakané zmeny v mojom osobnom živote, som od nej a od sérii blogov, ktoré som písal, musel upustiť. Mesto a jeho pozadie je postavené, hlavné pravidlá vymedzené, povolania rozpracované… Mrzí ma, že sa mi ju nepodarilo zrealizovať, ale verím, že sa k tomuto nápadu ešte skôr či neskôr vrátim...

Druhý projekt, ktorý som rozbehol na jeseň, je dobrodružstvo s mini settingom, s príchuťou slovanskej, fínskej a baltickej mytológie. Pôjde o systémovo neutrálny setting, s odporúčaným jednoduchým class-less systémom. Myslím, že onedlho sme hodím niektoré nápady.

Čo som hral?

Old School Essentials

Moja OSE kampaň prežila svoj druhý rok, pár ľudí stratila a pár nabrala. OSE považujem za výborný, univerzálny systém, ktorý dáva priestor hre a kreativite. Vo svojej hre používam OSE Advanced pravidlá aj s rozšíreniami zo zínov Carcass Crawler a niektorými vlastnými systémami – mágia, alchýmia, zručnosti a podobne. 10/10

Zapovězené Zemně

V marci sme z rodinných dôvodov polky družiny pozastavili kampaň ZZ. Systém som si užíval a do teraz používam dobrodružné miesta z Krkavcovej čistky na inšpiráciu. Verím, že kampaň bude pokračovať alebo sa aspoň do Zapovězených zemí ešte s družinou pár krát vypravíme. ZZ bol a stále je jediný systém, ktorý som hral tak, ako bol písaný.

Homebrew

Mix prístupov, mechaník a nápadov z rôznych systémov – okrem iného Low Fantasy Gaming, OSE, Dungeon Crawl Classics – a moje vlastné nápady. Do teraz ľutujem, že som pri začínaní kampane zostal pri 5e, ktorá je pre mňa viac na obtiaž než hocičo iné... Tak, ako ma pred rokom 5e zaujala, ma už nebaví a myslím, že ma už ani nebude...

Frontier Scum

S jednou družinou sme si pri nízkej účasti dali one shot. Všetko náhodne vygenerované, pútavé mechaniky, skvelá zábava. Hral som iba raz, ale nesmierne som si to užil ja aj parta. Už dlhšie sa chystám na dlhšiu recenziu

Dragonbane

Na konci roka som si objednal Dragonbane... a dobre som spravil. Celý box set je a obsahuje pravidlá, dobrodružstvá, niekoľko postáv, denníky postavy, kartónové figúrky (skvelý nápad) sadu kariet s pokladmi, zbraňami a podnetmi pre družinu, mapu settingu, papierový playmat na súboje a sadu kociek. Veľmi veľa vecí za výbornú cenu. Vedenie hry ma bavilo – systém kombinuje RPG postaveným na zručnostiach postavy a oldsschool voľnosťou hráčstva. Dragonbane je tiež hodný recenzie.

A ešte?

Do fyzickej, tlačenej zbierky mi pribudlo viacero vecí – okrem vyššie spomenutých a Dragonbane, tak napríklad aj Dungeons masters guide k 4e, AD&D 2e Monsters Manual, niekoľko výtlačkov Dechu draka, pravidlá Dračí doupě – 1.6. Začiatočníci príruručka hráča a komplet pravidlá 1.5 pre pokročilých. Jo a niekoľko DnD stoloviek, ktoré som efektívne rozobral na súčiastky pre hranie pri stole. A asi 6 sád kociek.

V 2024...

  • Chcem dokončiť vyššie spomenutý projekt Rána. A tiež aj jedno iné dobrodružstvo
  • Vyskúšať nové systémy – určite Vaults of Vaarn (dobre, už sa mi to v 2024 medzičasom podarilo a je to super zábava), Cairn (1e a 2e) a Knave (2e), možno niekoľko ďalších – Symbaroum, Runequest a kto vie, čo na mňa vyskočí počas roka.
  • Pokračovať v OSE kampani a postupne ju dostať k rozuzleniu.
  • Kresliť viac máp a v rôznych štýloch. Je to niečo, čo milujem, ale mám na ňu pramálo času.
  • Prispievať častejšie na tento blog... veľa sťastia ...

 

No comments:

Post a Comment

Review: Vaults of Vaarn

Modrý piesok púšte, obsýpa megalitickú sochu, ktorá v jednej ruke drží zlatý kompas. Od kompasu sa odrážajú červeno-purpurové lúče slnka, kt...