Thursday, May 25, 2023

Na brehu vzbury - Príprava kampane - Intro

Pracujem na novej kampani. Mnohé jej aspekty, sú pre mňa úplnou novinkou - štýl a zameranie kampane a forma hrania obzvlášť. Príprava tejto kampane je proces, ktorý ma veľmi baví, objavujem nové rozmery TTRPG, prichádzam na rôzne, čerstvé nápady a mám pocit, že sa pri tom rozvíjam. Keďže do začiatku kampane mám ešte pár mesiacov, rozhodol som sa, že tento proces zdokumentujem v sérii článkom.

Čo bude obsahom tejto série?

V ďalších niekoľkých článkoch od teraz až do septembra predstavím pre mňa najvýznamnejšie body pri tvorbe kampane a aj teóriu, ktorá je za nimi. Zvlášť sa chcem pozrieť na proces tvorby a dizajnu mesta, postáv a frakcii; prípravu máp; herné princípy, ktoré chcem aplikovať a pravidlá, ktoré pri tom budem používať. Možno niekomu z vás pomôžu pri tvorbe vlastných kampaní, tak, ako mne pomohli iní.

Teším sa na to. 

 


 

 

O čom je kampaň?

Na brehu vzbury, pracovný názov, ktorý som vytvoril pre tieto články, je urbancrawl o rebélii, vzbure či revolúcií. Postavená je na antiautoritárskych princípoch, ktoré vychádzajú z oldschoolových pravidiel. Kampaň bude mať formu otvoreného hrania, v pravidelných termínoch na konkrétnom mieste v Prahe.

Čo to všetko znamená?

Urbancrawl, je štýl hry, ktorý sa odohráva vo (veľkom) meste, ktoré družina postupne preskúmava. Mesto v tejto kampani je Wogatispurk, centrála Riečnych zemí, akýsi mix starej Prahy, Bratislavy a Nového Crobuzonu. Nachádza sa v mojom vlastnom settingu, ktorý mieša nízke fantasy, weird, steampunk a solarpunk.

Spolu s prípravou kampane, budujem aj samotné mesto. Doteraz som nikdy nevytváral mesto v takomto rozsahu a hĺbke. Rovnako som predtým nikdy nemal kampaň, ktorá by bola zasadená, primárne, do mestského prostredia.

Do tejto kampane ma na kopla nasledujúca séria článkov - Old SchoolRebelion (II, III). Autor, Rowan, v nej opisuje to, ako tvoriť OSR a NSR DnD kampane zamerané na rebélii - proti mocným a proti vláde peňazí. Vychádza z pri tom z anti-autoritárskych pozícii, ktoré pretavil do návrhu pravidiel. Ja sa snažím v tejto kampani tieto pravidlá rozvinúť a adaptovať.

Kampaň bude postavená na OSR DnD. Základ bude, zatiaľ, Old School Essentials, ale s viacerými, väčšinou vlastnými, modifikáciami, homebrews a house rules. Súčasťou prípravy kampane je aj vymýšľanie, testovanie a doťahovanie týchto pravidiel. A je ich viacero: od záťaže po systéme mágie. Postupne ich skúsim predstaviť všetky.

Otvorené hranie, znamená to, že hrať bude môcť prísť hocikto, v prípade, že bude súhlasiť so základnými pravidlami. Je jedno či je hrá prvý krát alebo 10 rokov; či príde raz, alebo bude hrať každý krát. Chcem, aby kampaň bola otvorená pre nových ľudí a zároveň, aby bola komuntiná. 

 

Články v tejto sérii: 

2. Urbancrawl základné východiská

3. Na brehu vzbury - Frakcie 


No comments:

Post a Comment

Rána - Magical materials and their mechanics

  I am working on an adventure or a mini-setting on the northern island of Rána. Rána is inspired by Slavic, Baltic and Finnish mythologie...