Ešte 346, nie vlastne 321 bodov a máte ďalší level. Ta ten ďalší zas budeš potrebovať ďalších 249 789, uff... Pokiaľ si PJ a nebaví ťa rátať desaťtisíce bodov skúseností, tak tento článok je pre Teba.
Prešiel som si a porovnal viacero systémov levelovania. Začal som 5e, pokračoval som Dungeon Crawl Classic, Castles & Crusades, Old School Essentials, po Dungeon World, The Black Hack a Zapovězené země.
Môj homebrew
Neprekvapivo ma najviac oslovil systém skúseností v ZZ. Ten rozdáva skúsenosti, ako za boj, roleplay a skúmanie sveta, tak ja za získané poklady a zlato. Použil som ho, ako základ, ale keďže som chcel ešte niečo väčšie, doplnil som ho o niektoré vlastné body:
- Skúsenosti za splnené questy podľa dĺžky trvania
- Rozšírené skúsenosti podľa náročnosti bojov
- Rozšírenie skúsenosti za výšku nájdeného pokladu
- Skúsenosti za to, keď sa ti niečo fakt nepodarí – kritické zlyhanie alebo opakované zlyhávanie v niečom v čom je postava zručná
Na konci každého sedenia, si
v rámci zhrnutia rozdelíme skúsenosti (EXP). Ja, ako PJ sa pýtam nasledujúce
otázky a za každé áno si pripíše hráč*ka príslušný počet skúseností. V sporných
bodoch, mám posledné slovo ja.
VŠEOBECNÉ
· Zúčastnil*a si sa? 1 EXP
· Navštívili ste novú, významnú lokáciu? 1 EXP
· Podarilo sa ti niečo výnimočné? 1 EXP
· Pokazil*a / fail*a si niečo? 1 EXP
SÚBOJE
· Bojový encounter normálny 1 EXP
· Bojový encounter ťažký 2 EXP
· Bojový encounter veľmi ťažký 3 EXP
· Porazil*a si bosa alebo významnú príšeru? 1 EXP
· Podaril sa ti v boji nejaký výnimočný čin? 1 EXP
· Riskoval*a si život, aby si zachránil člena družiny? 1 EXP
· obtiažnosti bojového encounteru pochopiteľne rozhoduje PJ.
QUEST / ÚLOHA
· Splnil*a si krátky quest (1session) 1 EXP
· Splnil*a si stredný quest (2-3 sessions) 2 EXP
· Splnil*a si dlhý quest (3+ sessions) 3 EXP
SPOLOČENSKÉ A RP
· Venoval*a si sa povolaniu svojej postavy – zlepšoval*a si sa v tom, čo tvoja postava robí? 1 EXP
· Aktivoval*a si svoje povahové črty? 1 EXP
· Spravil*a si niečo výnimočné? 1 EXP
· Riskoval*a si život pre niekoho z družiny alebo významnú NPC? 1 EXP
ZLATO / LOOT
• Našiel*la si aspoň 10 GP? 1 EXP
• Našiel*la si aspoň 100 GP? 1 EXP
• Našiel*la si aspoň 1000 GP? 1 EXP
• Našiel*a si magický / výnimočný predmet? 1 EXP
Koľko
skúseností na ďalšiu úroveň?
Nebola to najjednoduchšia odpoveď a v konečnom dôsledku záleží na tom, ako je stavaná kampaň a jednotlivé sedenia. Systém levelovania je dobré si nastaviť pri plánovaní kampane a oboznámiť hráčov*ky s ním na prvom stretnutí, nech vedia do čoho idú.
Všimol som si, že pravidla za jedno sedenie dostanú hráči*ky min. 3-5 skúseností. Prispôsobil som tomu systém levelovania.
Aktuálne používam nasledovný vzorec výpočtu skúseností, potrebných na novú úroveň: Suma skúseností v hodnote päťnásobku aktuálnej úrovne + aktuálna úroveň. Napríklad na druhú úroveň potrebuješ 5+1 –> 6 skúseností.
V prípade, že by som chcel pomalšiu kampaň, tak namiesto päťnásobku použijem desaťnásobok.
Tento článok je na najbližšiu dobu posledným zo série pravidlá. Nie, že by som ich nemal viac, ale od tohto mesiaca sa chcem viac venovať dizajnu dobrodružstiev, dizajnovým princípom a možno konečne aj solarpunku. K sérii pravidlá sa, ale tento rok vrátim k systémom mágie a critical hits.
No comments:
Post a Comment