Thursday, June 30, 2022

Systémy - hrané, čítané, očakávané

 

Pred pár rokmi, som sa vrátil k stolným RPG hrám, po pauze, niekde od strednej školy. Dovtedy sa moje znalosti obmedzovali ako tak na AD&D 2nd EditionDungeons & Dragons 3.0 a ešte menej na 3.5 a trochu skúseností s Dračím doupě.  Za posledných pár rokov mi prešlo rukami a očami viacero systémo. Najviac ich bolo zadva roky pandémie a moje znalosti RPG systémov exponenciálne rozšírili. Tento príspevok je hlavne referenčný prehľad pre ďalšie články a nie súborom recenzii. Tie môžeš nájsť na RPG Forum, ale nevylučujem, že časom pribudnú aj nejaké na tomto blogu.




Čo práve hrávam?

Na začiatok jedna poznámka. Väčšinu systémov ako PJ totiž nehrávam iba tak ako sú písané (RAW). Naopak v každom sa snažím nájsť vlastné postupy. Žiaden systém nie je dokonalý.

 


Dungeons and Dragons 5th Edition

Jediný systém ktorý ešte stále hrám aj ako hráč. Môj vzťah k 5e. je trochu love / hate, skôr prikláňajúci sa k love, lebo je to prístupný, moderný a zábavný systém. Hate skôr k tomu akým spôsobom sa ho vydavateľ WoTC snaží neustále monetizovať. Začiatkom roku som ako PJ dokončil hru, ktorá začínala najprv ako čisté 5 e., ale postupne ma viedla k tomu viac a viac systém modifikovať, až kým som neprišiel k vlastnému homebrew. 

Viac info tu.


Zapovězené Země

ZZ som si najprv kúpil iba na inšpiráciu. No ako náhle som v električke po ceste z obchdou začal čítať začal čítať príručku hráča, my bolo jasné že tento systém chcem hrať. Krátke dobrodružstvo, ktoré som ponúkol družine, prerastá vo veľkú kampaň, čo ma nesmierne teší. ZZ sú RPG ktorú hrám najviac podľa jej písaných pravidiel. 

Viac info tu.



The Black Hack

Jednoduchý, rýchly, pochopiteľný a dostupný. Skvelý systém ktorý používam na môj súbor jednorazových dobrodružstiev (o tom viac neskôr) a na to aby som predstavil TTRPG novým hráčom, prípadne OSR prístupy tým skúsenejším.

Viac info tu.



Môj Homebrew

Jedna kampaň ktorú aktuálne vediem je síce technicky postavená na 5e (to už iba preto že hráme cez FoundryVTT), ale je skôr súborom rôznych modifikácii a vlastných pravidiel na boj, mágiu, prežitie v divočine, získavanie skúseností, postavy a povolania a iné prvky. Pri ich tvorbe som sa inšpiroval inými systémami ktoré som hrám alebo nehrál ako Castles & Crusades, Dungeon Crawl Classics, Index Card RPG, Old-SchoolEssentials a Zapovězené Země, ako aj všeobecnými OSR prístupmi. Jednotlivým úpravám pravidiel sa budem venovať osobitne. 


Čo ma čaká? 

Okrem vyššie menovaných systémov ktoré som ešte nehral a ešte ďalších ktoré mi sedia v archíve a databázy, mám niekoľko systémov ktoré určite plánujem v lete prelúskať. Konkrétne:

- The One Ring RPG - predsa len je to pán Prsteňov .

- Tales from the Loop –box set už mám doma.

- Runequest - Svet Glorantha poznám dlhé roky, no RPG som ešte neskúsil.


No comments:

Post a Comment

Rána - Magical materials and their mechanics

  I am working on an adventure or a mini-setting on the northern island of Rána. Rána is inspired by Slavic, Baltic and Finnish mythologie...